دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
حسن روحانی هشتم تیر ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامی‌داشت یاد شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: شرایط اتفاق افتاده در سال ۶۰ شرایطی بود که قبلا سابقه‌اش را نداشتیم؛ الان از نظر امنیتی می گویم سال ۶۰ سال سختی بود. تلخ‌ترین حادثه از سال ۶۰ ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود.

به گزارش آوای خزر، حسن روحانی گفت: مخالفین  ما فکر می کردند ضربه بزرگی وارد کردند و کار تمام است. در شرایطی که رئیس جمهور عزل شده بود در ذهن‌شان این بود که این ضربه ضربه نهایی است. اما امام (ره) با آن توان و بیان قوی‌شان با کمک مردم از این ماجرا هم گذر کردند. هفت تیر شرایط کشور را عوض کرد . شعار «ایران پر از بهشتی‌ است» تحول عظیمی در سیاست ایران ایجاد کرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات این نشست،‌ گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیر ماه تا انتهای ماه،‌ ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم. اگر لازم بود این مصوبه تا مرداد ماه نیز تمدید می شود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه متحدتر و متشکل‌تر در کنار هم باشیم، گفت: الان وقت دعوای مجلس و دولت نیست این سه قوه باید کاملا همدیگر را یاری کنند.

وی افزود: رهبری بالای سر قوا و نیروهای مسلح در کنار آنها و مردم در صحنه باشند. بدون حضور مردم موفق نخواهیم بود چون اگر یاری مردم باشد دست خدا هم هست ان شاءالله دست خدا بالای سر ما خواهد بود 

روحانی با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه و سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، گفت: ۱۳۶۰ از نظر امنیت داخلی و ملی شاید سخت ترین سال در تاریخ کشور بود.  از یک طرف هجمه عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ و از طرف دیگر هجمه منافقین از داخل بود که از ۳۱ خرداد شروع شده بود این شرایط یک شرایطی بود که سابقه ای برای آن در این حد نداشتیم و اکنون نیز از نظر امنیتی نظیر آن را نداریم و سال بسیار سختی برای مردم بود و حوادث تلخی در آن سال اتفاق افتاد که تلخ‌ترین حادثه در آن سال ماجرای انفجار محل مرکزی حزب جمهوری اسلامی در محل سرچشمه تهران بود.

رییس جمهوری گفت: در ان حادثه شهید بهشتی شخصیت والای ما و ۷۲ نفر از یاران ایشان به شهادت رسیدند و عده ای زخمی شدند آن حادثه بقدری مهم بود که مخالفان و ضد انقلاب فکر می‌کردند توانسته اند ضربه نهایی را به نظام وارد کنند، می گفتند مجلس شورای اسلامی دیگر اکثریت پیدا نمی‌کند.

روحانی با بیان اینکه هفتم تیر کشور را تغییر داد، گفت: در آن زمان امام (ره) با آن توان و بیان قوی شان و بعد از ایشان با حضور همه مردم حالت دیگری پیداکردند؛ این شعار «ایران پر از بهشتی است» که شعار همه مردم در سراسر کشور در تشییع جنازه شهید بهشتی تحولی بزرگ در کشور بوجود اورد. 

رییس جمهوری گفت: در آن زمان یک مثلث شوم خطر ناک از نظر امنیتی بالای سر کشور تشکیل شده بود، آمریکایی‌ها، صدام و منافقان بودند و البته کشورهای دیگر هم بودند اما عمدتا این مثلث شوم بود که کشور را دچار مشکلات عظیم کرد.

وی افزود: در هفتم تیر یک شخصیت والای کم نظیر از نظر علمی، مدیریتی و جامع و مسلط بودن به شرایط سیاسی دنیا و مسلط به چند زبان دنیا و متاسفانه  از دست  دادیم./ایرنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار